EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATORIA
Objectius i finalitats
- El desenrotllament i la concreció curricular que elaboren els centres docents com a part del seu projecte educatiu garantirà la consecució dels objectius establits per a l’etapa en l’article 11 del Reial Decret 1105/2014.
- Així mateix, esta concreció del currículum s’orientarà a la consecució dels fins següents:
- Adquirir els elements bàsics de la cultura, especialment en els seus aspectes humanístic, artístic, científic i tecnològic.
- Adaptar el currículum i els seus elements a les necessitats de cada alumne i alumna, de manera que es proporcione una atenció personalitzada i un desenrotllament personal i integral de tot l’alumnat, respectant els principis d’educació comuna i d’atenció a la diversitat de l’alumnat propis de l’etapa.
- Orientar l’alumnat i els seus representants legals, si és menor d’edat, sobre el progrés acadèmic i la proposta d’itineraris educatius més adequats per a cada alumne o alumna.
- Preparar l’alumnat per a la seua incorporació a estudis posteriors i per a la seua inserció laboral.
- Desenrotllar bones pràctiques que afavorisquen un bon clima de treball i la resolució pacífica de conflictes, així com les actituds responsables i de respecte pels altres.
- Desenrotllar una escala de valors que incloga el respecte, la tolerància, la cultura de l’esforç, la superació personal i la responsabilitat en la presa de decisions per part de l’alumnat, la igualtat, la solidaritat, la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència de gènere.
- Consolidar en l’alumnat hàbits d’estudi i de treball.
- Formar l’alumnat per a l’exercici dels seus drets i obligacions en la vida com a ciutadans.
- Desen2560rotllar metodologies didàctiques innovadores que incloguen l’aprenentatge cooperatiu, els projectes interdisciplinaris, l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, així com la pràctica de l’educació inclusiva en l’aula.
- Basar la pràctica docent en la formació permanent del professorat, en la innovació educativa i en l’avaluació de la pròpia pràctica docent.
- Elaborar materials didàctics orientats a l’ensenyança i l’aprenentatge basats en l’adquisició de competències.
- Utilitzar el valencià, el castellà i les llengües estrangeres com a llengües vehiculars d’ensenyament, valorant les possibilitats comunicatives de totes esteesos, i garantint l’ús normal, la promoció i el coneixement del valencià.
CURRÍCULUM E.S.O.
1º ESO
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS | 17H |
BG Biologia i Geologia | 3h |
GH Geografia i Història | 3h |
LCL Llengua Catellana i literatura | 3h |
MAT Matemàtiques | 4h |
LE Primera Llengua Estrangera – Anglés | 4h |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 6H |
EF Educació Física | 2h |
MUS Música | 2h |
TEC Tecnologia | 2h |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÓMICA – OBLIGATÒRIES | 4 H |
VLL Valencià: Llengua i Literatura | 3h |
TUT Tutoria | 1h |
OPCIONALS | |
ESPECÍFIQUES – OPCIONALS | 1H |
TRIA’N UNA | Religió |
Valors Ètics | |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OPCIONALS | 2H |
TRIA’N UNA | Francés |
Informàtica | |
Iniciació a l’activitat empresarial | |
Cultura Clàssica | |
Educació plàstica, Visual i Audiovisual |
2º ESO
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS | 15H |
FQ Física i Química | 2h |
GH Geografia I Història | 3h |
LCL Llengua Catellana i literatura | 3h |
MAT Matemàtiques | 3h |
LE Primera Llengua Estrangera – Anglés | 4h |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 6H |
EF Educació Física | 2h |
MUS Música | 2h |
TEC Tecnologia | 2h |
EPVA Educació Plàstica, Visual i Audivisual | 2h |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OBLIGATÒRIES | 4 H |
VLL Valencià: Llengua i Literatura | 3h |
TUT Tutoria | 1h |
OPCIONALS | |
ESPECÍFIQUES – OPCIONALS | 1H |
TRIA’N UNA | Religió |
Valors Ètics | |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OPCIONALS | 2H |
TRIA’N UNA | Francés |
Informàtica | |
Inicicació a l’acativitat empresiaral | |
Cultura Clàssica |
3º ESO
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS | 13H |
FQ Física i Química | 2h |
GH Geografia i Història | 3h |
LCL Llengua Catellana i literatura | 3h |
BG Biologia i Geologia | 2h |
LE Primera Llengua Estrangera – Anglés | 3h |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 6H |
EF Educació Física | 2h |
MUS Música | 2h |
EPVA Educació Plàstica, Visual i Audivisual | 2h |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OBLIGATÒRIES | 4 H |
VLL Valencià: Llengua i Literatura | 3h |
TUT Tutoria | 1h |
OPCIONALS | |
ESPECÍFIQUES – OPCIONALS | 1H |
TRIA’N UNA | Tecnologia |
IAEE | |
Cultura Clàssica | |
ESPECÍFIQUES – OPCIONALS | 1H |
TRIA’N UNA | Religió |
Valors Ètics | |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OPCIONALS | 2H |
TRIA’N UNA | Francés |
Informàtica | |
Anglés oral | |
TRONCALS- OPCIONALS | 4H |
TRIA’N UNA | Matemàtiques orientades a les ensenyances acadèmiques (orientació batxillerat) |
Matemàtiques orientades a les ensenyances aplicades (orientació cicles Formatius) |
4º ESO

HORARI

LLIBRES
DESPRÉS DE L’E.S.O.
Amb el Títol de Graduat en Educació Secundària
- Batxillerat
- Cicles Formatius de Formació Professional de Grau Mitjà – Tota l’oferta de Cicles Formatius
- Cicles Formatius d’Ensenyances Esportives Grau Mitjà
- Cicles Formatius d’Arts Plàstiques i Disseny de Grau Mitjà
Sense el Títol de Graduat en Educació Secundària
- Formació Professional Bàsica
- Proves d’Accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà (a partir de 17 anys)
- Formació de Persones Adultes – Obtenció Títol de Graduat en Educació Secundària (a partir de 18 anys)
- Proves d’Accés a Cicles Formatius de Grau Superior (a partir de 19 anys)
- Proves d’Accés a la Universitat (a partir de 25 anys)