BATXILLERAT
- El desenrotllament i la concreció curricular que elaboren els centres docents com a part del seu projecte educatiu garantirà la consecució dels objectius establits per a l’etapa en l’article 25 del Reial Decret 1105/2014.
- Així mateix, esta concreció del currículum s’orientarà a la consecució dels fins següents:
a. Aprofundir en l’acció educativa, per a proporcionar a l’alumnat formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements i habilitats que els permeten desenrotllar funcions socials i incorporar-se a la vida activa amb responsabilitat i competència.
b. Capacitar l’alumnat per a accedir a l’educació superior.
c. Dotar l’alumnat d’una formació i uns coneixements generals en relació amb les competències de caràcter més transversal; junt amb una preparació especialitzada, en el marc de la modalitat, i si és el cas via, de Batxillerat triada.
d. Consolidar bones pràctiques que afavorisquen un bon clima de treball i la resolució pacífica de conflictes, així com les actituds responsables i de respecte pels altres.
e. Consolidar una escala de valors que incloga el respecte, la tolerància, la cultura de l’esforç, la superació personal i la responsabilitat en la presa de decisions per part de l’alumnat, la igualtat, la solidaritat, la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència de gènere.
f. Potenciar la participació activa i democràtica de l’alumnat en l’aula i en el centre, així com en l’exercici de drets i obligacions.
g. Desenrotllar metodologies didàctiques actives i innovadores que incloguen l’ús de mètodes i tècniques d’investigació per part de l’alumnat per a aprendre per si mateix, el treball autònom i en equip, l’aplicació dels aprenentatges en contextos reals, i l’ús sistemàtic de les tecnologies de la informació i la comunicació.
h. Basar la pràctica docent en la formació permanent del professorat, en la innovació educativa i en l’avaluació de la pròpia pràctica docent.
i. Elaborar materials didàctics orientats a l’ensenyança i l’aprenentatge basats en l’adquisició de competències.
j. Utilitzar el valencià, el castellà i les llengües estrangeres com a llengües vehiculars d’ensenyament, valorant les possibilitats comunicatives de totes estes.
ITINERARIS I CONTINGUTS ASSIGNATURES LOMQUE
1r Batxillerat Científic
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS | 17 h |
Filosofia | 3 h |
Llengua Castellana i Literatura I | 3 h |
Primera Llengua Estrangera I– Anglés- Francés | 3 h |
Matemàtiques I | 4 h |
Física i Química | 4 h |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 2 h |
Educació Física | 2 h |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OBLIGATÒRIES | 4 h |
Valencià: Llengua i Literatura I | 3 h |
Tutoria | 1 h |
TRONCALS – Opcionals | 4 h |
Biologia i Geologia | 4 h |
Dibuix Tècnic I | 4 h |
ESPECÍFIQUES – Opcionals | 6 o 7 h |
Anatomia Aplicada | 3 h |
Cultura Científica | 3 h |
Religió | 3 h |
Segona Llengua Estrangera I – Anglés- Francés | 3 h |
Tecnologia Industrial I | 3 h |
Tecnologies de la Informació i la Comunicació I | 3 h |
2n Batxillerat Científic
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS | 17 h |
Història d’Espanya | 3 h |
Llengua Castellana i Literatura II | 3 h |
Primera Llengua Estrangera II – Anglés- Francés |
3 h |
Matemàtiques II | 4 h |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 3 h |
Història de la Filosofia | 3 h |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OBLIGATÒRIES | 4 h |
Valencià: Llengua i Literatura II | 3 h |
Tutoria | 1 h |
TRONCALS – Opcionals | 4 h |
Física | 4 h |
Química | 4 h |
Dibuix Tècnic II | 4 h |
Biologia | 4 h |
ESPECÍFIQUES – Opcionals | 4 h |
Ciències de la Terra i del Medi Ambient | 4 h |
Psicologia | 4 h |
Tecnologia Industrial II | 4 h |
Tecnologies de la Informació i la Comunicació II | 4 h |
Segona Llengua Estrangera II – Francés – Anglés |
4 h |
Religió Catòlica | 4 h |
1r Batxillerat Humanístic
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS – OBLIGATÒRIES | 17H |
FIL Filosofia | 3H |
LCL1 Llengua Castellana i Literatura I | 3H |
LE1 Primera Llengua Estrangera I – Anglés- Francés | 3H |
LLA1 Llatí I | 4H |
GR1 Grec I | 4H |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 2H |
EF Educació Física | 2H |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OBLIGATÒRIES | 4H |
VL1 Valencià: Llengua i Literatura I | 3H |
TUT Tutoria | 1H |
OPCIONALS | |
TRONCALS – OPCIONALS | 4H |
HMC Història del Món Contemporani | 4H |
ESPECÍFIQUES – OPCIONALS | 6 o 7 H |
AA Anatomia Aplicada | 3H |
CC Cultura Científica | 3H |
REL Religió | 3H |
SLE1 Segona Llengua Estrangera I – Anglés- Francés | 3H |
TIC1 Tecnologies de la Informació i la Comunicació I | 3H |
LU Literatura Universal | 3H |
Tecnología Industrial I | 3H |
2n Batxillerat Humanístic
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS – OBLIGATÒRIES | 13H |
HE Història d’Espanya | 3H |
LCL2 Llengua Castellana i Literatura II | 3H |
LE2 Primera Llengua Estrangera II – Anglés – Francés | 3H |
LLA2 Llatí II | 4H |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 3H |
HF Història de la Filosofia | 3H |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OBLIGATÒRIES | 4H |
VL2 Valencià: Llengua i Literatura II | 3H |
TUT Tutoria | 1H |
OPCIONALS | |
TRONCALS – OPCIONALS | 8H |
GR2 Grec II | 4H |
EE Economia de l’Empresa | 4H |
GEO Geografia | 4H |
HA Història de l’Art | 4H |
ESPECÍFIQUES – OPCIONALS | 4H |
PSI Psicologia | 4H |
2LE2 Segona Llengua Estrangera II – Anglés – Francés | 4H |
TIC2 Tecnologies de la Informació i la Comunicació II | 4H |
REL Religió Catòlica | 4H |
GEO Geografia | 4H |
VOLUNTÀRIES | |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – VOLUNTÀRIES | 2H |
EF Educació Físicoesportiva i Salut | 2H |
1r Batxillerat Ciències Socials
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS – OBLIGATÒRIES | 17H |
FIL Filosofia | 3H |
LCL1 Llengua Castellana i Literatura I | 3H |
LE1 Primera Llengua Estrangera I – Anglés – Francés | 3H |
MC1 Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I | 4H |
ECO Economia | 4H |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 2H |
EF Educació Física | 2H |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OBLIGATÒRIES | 4H |
VL1 Valencià: Llengua i Literatura I | 3H |
TUT Tutoria | 1H |
OPCIONALS | |
TRONCALS – OPCIONALS | 4H |
HMC Història del Món Contemporani | 4H |
ESPECÍFIQUES – OPCIONALS | 6 o 7H |
AA Anatomia Aplicada | 3H |
CC Cultura Científica | 3H |
REL Religió | 3H |
SLE1 Segona Llengua Estrangera I – Anglés – Francés | 3H |
TIC1 Tecnologies de la Informació i la Comunicació I | 3H |
LU Literatura Universal | 3H |
Tecnologia Industrial I | 3H |
2n Batxillerat Ciències Socials
OBLIGATÒRIES | |
TRONCALS – OBLIGATÒRIES | 13H |
HE Història d’Espanya | 3H |
LCL2 Llengua Castellana i Literatura II | 3H |
LE2 Primera Llengua Estrangera II – Anglés – Francés | 3H |
Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II | 4H |
ESPECÍFIQUES – OBLIGATÒRIES | 3H |
HF Història de la Filosofia | 3H |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – OBLIGATÒRIES | 4H |
VL2 Valencià: Llengua i Literatura II | 3H |
TUT Tutoria | 1H |
OPCIONALS | |
TRONCALS – OPCIONALS | 8H |
GR2 Grec II | 4H |
EE Economia de l’Empresa | 4H |
GEO Geografia | 4H |
HA Història de l’Art | 4H |
ESPECÍFIQUES – OPCIONALS | 4H |
PSI Psicologia | 4H |
2LE2 Segona Llengua Estrangera II – Anglés – Francés | 4H |
TIC2 Tecnologies de la Informació i la Comunicació II | 4H |
REL Religió Catòlica | 4H |
GEO Geografia | 4H |
VOLUNTÀRIES | |
LLIURE CONFIGURACIÓ AUTONÒMICA – VOLUNTÀRIES | 2H |
EF Educació Físicoesportiva i Salut | 2H |


OPCIONS EN ACABAR
El títol de Batxiller facultarà per a accedir a les distintes ensenyances que constitueixen l’educació superior:
- Ensenyança universitària (més prova d’accés).
- Ensenyances artístiques superiors.
– Estudis superiors de música i dansa (més prova específica).
– Ensenyances d’art dramàtic (més prova específica).
– Ensenyances de conservació i restauració de béns culturals (més prova específica).
– Estudis superiors d’arts plàstiques i disseny, incloses els de ceràmica i vidre (més prova específica).
- Formació professional de grau superior.
- Ensenyances professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior (més prova d’accés).
- Ensenyances esportives de grau superior (amb títol de Tècnic esportiu, més prova d’accés per a determinades especialitats).